• Zoek in de site
  • Onderwijs
    • Informatie
    • Schooltijden 2015-2016
    • Schoolgids 2015-2016
    • Plattegrond 2015-2016
    • Jaarverslag 2015-2016
    • Pestprotocol
    • Gedragsprotocol
    • Luizenprotocol
    • Schorsen en verwijderen
    • Ext zorg onder schooltijd
  • Team
    • Teamleden
  • Ouders
    • Oudercommissie
    • Medezeggenschapsraad
    • Klassenouders
    • Luizenouders
    • Verlofaanvragen
    • Inschrijven
    • Ouder tevredenheidspeil.
  • Links
  • Interne memo
  • Notulen
  • Roosters
  • Allerlei
  • Onderwijs
    • Informatie
    • Schooltijden
    • Schoolgids
    • Plattegrond (pdf)
    • Jaarverslag 2019-2020 (pdf)
    • Protocol grenzen van gedrag (pdf)
    • Pestprotocol (pdf)
    • Luizenprotocol (pdf)
    • Schorsen en verwijderen (pdf)
    • Externe zorg onder schooltijd (pdf)
    • AVG
    • Privacyverklaring Stichting Penta
  • Team
  • Ouders
    • Oudercommissie
    • Medezeggenschapsraad
    • Klassenouders
    • Luizenouders
    • Verlofaanvragen
    • Inschrijven
  • Links
  • Onderbouw
    • Groep 1/2 a
    • Groep 1/2 b
    • Groep 1/2 c
    • Groep 3
    • Groep 4
  • Bovenbouw
    • Groep 5
    • Groep 6
    • Groep 7
    • Groep 8
  • Out-Of-The-Bockxklas
  • Sport
  • Ondersteuning
  • Brede School Hoorn Noord
  • Agenda
  • Vakantierooster

Ondersteuning

Lonneke Lamers

lonneke.lamers@stichtingpenta.nl

De ondersteuning voor de leerlingen op de Bockxmeerschool doen we met elkaar; de leerkrachten, de ouders en de leerling hebben elkaar hierbij hard nodig. Door elkaar transparant en tijdig te informeren kunnen we een heleboel bereiken!

Een intern begeleider coördineert de ondersteuning van leerlingen.

Om in te kunnen schatten of er ondersteuning nodig is op cognitief gebied, het leren, analyseert de intern begeleider 4 keer per jaar alle toetsgegevens van alle leerlingen van de school. Hierbij wordt gekeken naar de ontwikkeling van de leerling: ontwikkelt deze leerling zich op zijn eigen niveau?  Zo niet; wat belemmert deze leerling? Hoe ziet de leerkracht dit? Deze bevindingen worden besproken tijdens de groepsgesprekken. Hierin vertelt de leerkracht over zijn of haar aanpak in de groep en hoe de leerlingen daar bij gedijen.

Op sociaal emotioneel gebied kan er ook behoefte zijn aan ondersteuning. De intern begeleider is op de hoogte van trainingen en instellingen die de leerling kunnen helpen op dit gebied.

Verder kan er bij het werk van een intern begeleider gedacht worden aan contact met de logopediste voor een aanpak, inschakelen van hulp buiten de school, gesprekken met de leerkracht over het inzetten van de ondersteuning in de groep of contact met het voortgezet onderwijs, contact met de inspecteur van onderwijs en deelnemen in verschillende projectgroepen om de ondersteuning op basisscholen van zo'n hoog mogelijke kwaliteit te laten zijn.

De leerkracht is case manager. hij of zij signaleert of wordt door u geinformeerd. De leerkracht schakelt zonodig de intern begeleider in. Samen kijken we welke stappen gezet moeten worden en bespreken deze altijd met ouders en zo mogelijk met de leerling.

Vaak kan de leerling met wat aanpassingen van lesstof, materiaal of aanpak weer verder. In sommige situaties is het fijn om het ondersteuningsteam in te schakelen. Dit is een team van externe experts die samen met ouders, leerkracht, directeur en intern begeleider brainstormen over de te nemen stappen. Het doel van het ondersteuningsteam is in eerste instantie schoolgericht; de leerkracht krijgt zo veel mogelijk adviezen om aan de onderwijsbehoefte te voldoen. Daarbij kijken we goed naar wat haalbaar is voor alle partijen.

 

Perspectief Op School Ouderrapportage

Contact


  • Bernardus van Bockxmeer School
  • Tweeboomlaan 104
  • 1624 EH Hoorn
  • gonny.van.zelm@stichtingpenta.nl

T (0229) 215279

 

Routeplanner

 

Stuur ons een e-mail


Zoeken


 

Het laatste nieuws


  • Doelen

    Taal/lezen kern 9
  • Naschool beweegprogramma; Hoorn Noord in Beweging!

  • Univé speurtocht

  • We zijn weer begonnen!

  • Beslisboom groep 1 t/m groep 8 (versie 6 februari 2021)

  • Doelen

    Taal/lezen kern 8
  • Geldzorgen? Praat erover en zoek hulp

  • Kom 4 weken hockeyen bij WFHC!

  • Nationale voorleesdagen

    Coco kan het
  • Doelen

    Rekenen Blok B1

 

Agenda


  • 02apr

    Paaslunch

    vrijdag 2 april
  • 02apr

    Goede vrijdag (vandaag is er gewoon school)

    vrijdag 2 april
  • 04apr

    1-ste Paasdag

    zondag 4 april
  • 05apr

    2-de Paasdag

    maandag 5 april

 

Aangesloten bij


bezoek de website van Stichting Penta

Volg ons


FacebookTwitter

http://bsbhoornnrd.blogspot.nl/

Klik op onderstaande link of de foto en u kunt ons volgen via de Brede School Bibliotheek blogspot.

 

Facebook


 

Twitter mee met de BvB